Spring naar inhoud

De Bovenkamer Academie

Langzamerhand komen we op een leeftijd dat we het leuk vinden om onze kennis over te dragen op de volgende generaties. Zonder gekheid, we hebben de afgelopen jaren enkele trainingen ontwikkeld waar we graag nog wat meer klanten blij mee maken. We geven deze trainingen alleen, met zijn tweeën of samen met experts uit ons netwerk.

  • Ondernemend netwerken. Netwerken is niet hetzelfde als recepties aflopen, het is niet kunstmatig of oppervlakkig en het is ook geen aangeboren gave. Het is iets wat iedereen kan en bijna iedereen ook al doet. Op zijn eigen manier. En dat is ook de enige manier die werkt. In deze training van anderhalve dag leer je om meer te bereiken met minder moeite en meer plezier, door af en toe een beroep te doen op mensen die je graag even verder helpen.
  • Authentiek acquireren. Je hebt (of kunt) iets waardevols, en daar mag je mensen blij mee gaan maken. Prachtig toch? In deze eendaagse training is het onze ambitie om je op die manier naar verkopen en acquireren te laten kijken. De drie ingrediënten zijn het verhaal (wat heb je te bieden, welk probleem los je op), de relatie (opbouwen en onderhouden) en de techniek (wat en hoe).
  • Plaatsmarketing. Tijdens deze door eerdere deelnemers als intensief en inspirerend ervaren tweedaagse training leer je wat city- of plaatsmarketing is, hoe je dat koppelt aan de beleidsdoelen van de gemeente/regio en ga je praktisch aan de slag met je eigen casus. De training kan zowel voor meerdere actoren uit één bepaalde regio als voor mensen uit verschillende plaatsen worden gegeven. Aan de hand van de specifieke behoefte bezien we in hoeverre onderwerpen als storytelling, het verwerven van draagvlak onder een veelheid aan actoren of het gebruik van socialmedia een plek (moeten) krijgen in de training.
  • Beleidsplan in één dag. Of het nu een marketingplan is of de gemeentelijke detailhandelsvisie: in één dag kunnen we met elkaar tachtig procent op papier zetten met behulp van onze beproefde zeven-stappen-methode. Het vergt wel wat voorbereiding (wat is de exacte vraagstelling, wie moeten er allemaal aan tafel zitten) en het is eigenlijk geen training, maar je leert er wel een hoop van.
  • Mediawijsheid. Dankzij Google, Apple, Wikipedia en Twitter is alle informatie die je zou kunnen verzinnen altijd onder handbereik. Maar dat is lang niet altijd een zegen. We hebben allemaal last van informatie-overload, en dan zijn we nog niet eens begonnen met uitzoeken wat er wel en niet relevant is, of wat waar is en wat niet. In deze eendaagse training voor kenniswerkers leer je grip krijgen op de informatie-overload en effectief en efficiënt het kaf van het koren scheiden.
  • Organiseren in de netwerkeconomie. Veel van de modellen en methoden die we als ondernemer of manager dagelijks gebruiken, dateren uit de vorige eeuw. In de kennis- en netwerkeconomie waarin we nu leven, werken deze modellen en methoden steeds minder goed. Dat zien we dagelijks om ons heen. Ook zien we om ons heen mensen en organisaties experimenteren met nieuwe vormen: crowdfunding, broodfondsen, Het Nieuwe Werken, functieloze organisaties, coöperaties, zelf je salaris vaststellen en ga zo maar door. In deze eendaagse training onderzoeken we hoe deze nieuwe vormen van waarde kunnen zijn voor jouw organisatie.

Het liefst geven we deze trainingen in company, omdat we de inhoud dan op maat kunnen maken. Interesse? Neem dan contact met ons op,

Advertenties
Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: