Spring naar inhoud

Economische Argumentatie

Dat je zelf zeker weet dat iets een goed idee is, is meestal niet voldoende om anderen te overtuigen. Je moet je verhaal logisch structureren en helder vertellen, daar begint het mee. Maar je moet ook weten wie er allemaal overtuigd moeten worden, en voor wat voor argumenten zij gevoelig zijn. Vaak moet je anderen van munitie voorzien om hun achterban mee te krijgen: kant en klare brokstukken die hun werk ook kunnen doen los van het volledige verhaal.

De kunst van het argumenteren leerden we bij het roemruchte Bureau voor Economische Argumentatie van Hans de Boer en Hans Kamps, die het later overigens allebei tot lid van de Sociaal Economische Raad zouden schoppen. Inmiddels kunnen we allebei bogen op 25 jaar ervaring. U kunt ons bellen voor alle situaties waarin een pleidooi niet alleen goed onderbouwd, maar ook raak en overtuigend moet zijn: een speech, een position paper, maar ook een business case of een subsidie-aanvraag.

Advertentie
%d bloggers liken dit: